رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: حوزه نیروی انسانی نظام سلامت در همه سطوح اعم از پرستاری، پرسنلی، کارمندی و نیروهای تخصصی با چالش مواجه است و این حوزه باید در دولت جدید به‌ِسامان شود.

چالش نیروی انسانی نظام سلامت در دولت چهاردهم برطرف شود

محمد رئیس‌زادهبا بیان انتظارات نظام سلامت از وزیر بهداشت دولت چهاردهم اظهارداشت: اجرا نشدن اسناد و قوانین بالادستی در حوزه بهداشت و درمان اصلی‌ترین چالش این حوزه است زیرا نه تنها اجرایی نشده و رعایت هم نمی‌شود، گاهی نیز برخلاف آن‌ها قانون وضع می‌شود.

وی به مشکلات نیروی انسانی شاغل در نظام بهداشت و سلامت کشور اشاره کرد و افزود: در همه سطوح اعم از پرستاری، پرسنلی، کارمندی و نیروهای تخصصی این چالش وجود دارد که باید در دولت جدید به سامان شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه خود رئیس جمهور، پزشک هستند و عضو کمیسیون بهداشت بودند اشراف خوبی به این قضایا دارند و امید است در آینده، این حوزه را در اولویت قرار دهد و اوضاع نیروی انسانی را با فوریت پیگیری کند و سر و سامان دهد.

رئیس‌زاده افزود: نکته بعدی این است که مسائل و دغدغه های قشر جوان جامعه پزشکی باید به صورت جداگانه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و حل شود. مشکلاتی که قشر جوان جامعه پزشکی دارد با مسائل استادان خود کاملا متفاوت است، شرایط کاملا تغییر کرده درحالی که بررسی‌ها و قضاوت‌ها براساس شرایط پزشکان قدیم است اما مشکلات قشر جدید هیچ ارتباطی با شرایط پیشین ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور بر رفع دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اگر خانواده‌ای بیماری داشت، غیر از رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشد» افزود: باید تلاش کنیم تا مردم در حوزه درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گفته وی فرمول و راهکار این فرمایش نیز مشخص است. مردم دغدغه دسترسی به درمانگر، دغدغه دسترسی به اقدامات درمانی و بستری و مرکز درمانی، دغدغه دسترسی به دارو و تجهیزات و دغدغه هزینه را نباید داشته باشند. رفع این دغدغه‌ها معنی فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری است.

رئیس‌زاده ادامه داد: در حوزه بهداشت و پیشگیری نیز افزایش سطح سلامت مردم باید در اولویت قرار گیرد و باید مبتنی بر شاخص‌ها باشد نه مبتنی بر اقدامات رسانه‌ای. این موضوع بسیار مهمی است. اگر ما در حوزه بهداشت، اقدامی انجام می‌دهیم، باید ناظر به وضعیت و رشد شاخص‌های بهداشتی صحبت کنیم و آن را از دولت و وزارتخانه مطالبه کنیم.

وی گفت: گام بعدی که به آن نیاز داریم، برخورد جدی و بازدارنده با مداخلات غیرمجاز درحوزه پزشکی می‌باشد که سلامت مردم را به طور جدی به خطر انداخته است. مداخلات این سوءاستفاده‌گران موجب آسیب به سلامت مردم می‌شود و شان علم پزشکی را در کشور خدشه دار می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.